A Christmas Carol - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Sabine Bogers - WaarBenJij.nu A Christmas Carol - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Sabine Bogers - WaarBenJij.nu

A Christmas Carol

Blijf op de hoogte en volg Sabine

27 December 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Dus, nadat de eerste week werkelijk voorbij is gevlogen moet er natuurlijk weer een reisverslag volgen.
Na Kaikoura ben ik doorgereisd naar Wellington, het noord-eiland. Na 3,5 uur op een Ferry was ik wel erg blij er te zijn. We verbleven in Base, met een paar Engelsen en een Zweed op de kamer, wat erg gezellig was. 's Avonds zijn we dan ook met z'n allen iets gaan drinken in een gay-bar (wat we eerst niet wisten toen we naar binnen liepen), waar de drank werd geserveerd in theepotten..
Vervolgens ben ik in 1 streep doorgereisd naar Auckland, om daar 2 nachtjes te verblijven. Een enorme leuke stad moet ik zeggen, je hebt er werkelijk vanalles! Rond Auckland zijn een paar eilanden, waaronder het eiland ' Rangitoto'. Dit is een vulkaaneiland, waar werkelijk verder niets is. Je kan de vulkaan beklimmen, dus zo gezegd zo gedaan. Na 4.5 uur was ik eindelijk terug beneden. M'n rug was eraan, maar het was het uitzicht dubbel en dwars waard =).Vervolgens 's avonds naar een ijsbar geweest, waar werkelijk alles van ijs was, tot de glazen toe. Kort uitstapje, want na 30 minuten vriezen je tenen eraf!
Vervolgens ben ik richting Paihia gereisd met Beanz (all onze chauffeurs hebben een eigen bijnaam), om daar de kerst door te brengen. Eerst verwachtte ik niet zoveel van dit dorp, maar het is tot nu toe de mooiste plek waar ik ben geweest. Strand, helblauw water, bergen en eiland overal. Het wordt namelijk ook wel de Bay of Islands genoemd, omdat er over de 100 eilandjes zijn.
De eerste kerstdag kwam ik goed door. Ik ben met een dagtrip naar Caipe Reinga geweest, wat het meest Noordelijke punt van heel het land is. Onderweg was sandboarden, rijden over 90 mile beach (een snelweg over het strand) om vervolgens te genieten van het prachtige uitzicht van de 2 zeeen die samenkomen. Een goede eerst kerstdag, zeker. Maar wacht, 's avonds bij het hostel stond er nog meer te wachten. Omdat we allemaal reizigers zijn, die met kerst van huis weg zijn, had het hostel een 'Orphan Christmas Diner' geregeld voor ons, met een kerstman, champagna en zelfs cadeautjes (zie mijn mooie bierbril)! Eindelijk voelde het als kerstmis, want dat gevoel krijg je niet zo snel als je in de zon op het strand ligt ;)
De tweede kerstdag was eerlijk gezegd nog beter. 's Ochtends vroeg uit de veren om op een boot te stappen om naar dolfijnen te kijken. Mijn kamergenoten zeiden echter wel dat de kans dat je ze ziet enorm klein is, zij waren al geweest. Nou, mijn trip verliep als volgt:
1e uur: orka's in de baai! Een groep van 6-8, baby's included. Het was onwerkelijk om deze dieren in het echt te zien, prachtig!!!
2e uur: dolfijntjes, ook een stuk of 6 die aan het rondpspringen waren, duidelijk blij ons te zien.
3e uur: Jawel, we mochten het water in. De dolfijnen zwommen naast je, onder je, voor je, het was alsof ze je konden verstaan. Ze maakten een heel grappig geluid wanneer ze bij je zwommen, en hoe meer je om ze heen 'danste', hoe meer ze met je mee zwommen. Die beesten zijn wel retesnel, ik was buiten adem op een gegeven moment haha. Maar werkelijk, het mooiste moment, of nouja een van de mooiste momenten ooit uit mijn leven. Echt, onbeschrijflijk bijna. Kortom, een geweldige kerst gehad. Ik hoop dat jullie ook allemaal een hele fijne kerst hebben gehad.
Helaas kon ik dit niet allemaal direct met jullie delen, want deze slimme dame heeft afgelopen maandag haar telefoon op de bus laten liggen, vooral tot grote vreugde van haar lieve vriend (sorry!). Ik hoop hem dit weekend terug te krijgen..
Alvast een gelukkig nieuwjaar en geniet ervan, dat ga ik ook doen :).

X
Morgen op naar Hahei, 2 dagen strand en hopelijk zon. Ik kijk er al naar uit.

  • 27 December 2013 - 11:41

    Anja Hildenbrant-van Huijgevoort:

    Wat een mooie ervaringen en belevenissen allemaal. Geniet er van!
    En natuurlijk ook voor jou alvast de beste wensen voor 2014!

  • 27 December 2013 - 11:46

    Rian:

    Zo, heb jij even een speciale Kerst gehad. Om nooit te vergeten en de droom van velen ! Lief dat je hostel zo'n avond organiseerde voor de eenzame kindertjes ;-) Leuke bril trouwens, handig ook, haha. Of de kerstman je kende ......
    Veel plezier de komende dagen en ik kijk uit naar je volgende verslag. Dikke knuffel en x-en.

  • 27 December 2013 - 13:34

    Papske:

    Hoi schatje, dat klinkt als een prachtig avontuur. Een bijzondere manier om kerst te vieren zo aan de andere kant van de wereld. Ook voor ons was het een bijzondere kerst zo zonder jou.
    Heeeel veel plezier en geniet er van. X Papske X

  • 27 December 2013 - 14:00

    Anita:

    Hoi hoi Sabine,
    Wat mooi om zo je reis te kunnen volgen kijk weer uit naar je volgende verslag. Heel veel liefs van ons 4 tjes, en een goed en gezond 2014!!! Dikke kus

  • 27 December 2013 - 18:05

    Menno Nefs:

    Wauw Sabine, die verhalen en foto's zijn echt awesome..
    En wij zitten hier maar in die kou haha.
    Alvast een fijne jaarwisseling en have fun (gaat vast wel lukken)!
    X Menno

  • 27 December 2013 - 19:42

    Janneke Aussems:

    Hoi Sabine,

    Super leuk om te lezen! Wat leuk dat ze allemaal zo veel voor je organiseren.
    Gek he, een summer christmas? Je moet de Kiwi Jingle Bells maar eens op zoeken, super grappig.
    Hahei is ook prachtig! Cathedral Cove is het hoogte punt.. en een kajak ritje waard!Have fun.

    Groetjes Janneke

  • 31 December 2013 - 09:44

    Gaby:

    Hee lieverd!!
    Echt gaaf dat je met dolfijnen hebt gezwommen!!
    Geniet van ieder moment. En als je thuis bent vertel je alles nog maar een keer met een groot glas wijn erbij

  • 31 December 2013 - 11:45

    Jeffrey Kruit:

    heey sabine,,

    super dat je het zo naar je zin heb daar.. en die verhalen zijn egt fantastisch gewoon.. ben egt jaloers..
    egt kick met dofijnen zwemmen.

    i hope you're having fun.
    jij ook een hele fijne jaarwisseling. en spreek je gauw weer;)

    Xx

    Jeff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

16 december vertrek ik eindelijk op mijn droomreis waar ik al een hele tijd naar uit kijk. 6 weken lang ga ik door Nieuw-Zeeland reizen om dit prachtige land van boven tot onder te bezichtigen. Via Christchurch vertrek ik richting het noorden, om af te sluiten met het prachtige zuiden. Houd m'n blog in de gaten als je me wilt volgen.

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4111

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 29 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: