NYE - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sabine Bogers - WaarBenJij.nu NYE - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sabine Bogers - WaarBenJij.nu

NYE

Blijf op de hoogte en volg Sabine

03 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua



Dit jaar een wat andere oud en nieuw gehad dan normaal: surfend (jawel het lukte!) in Raglan met mensen die ik niet of nauwelijks ken. En toch, heb ik me werkelijk enorm vermaakt. We verbleven in Karioi Lodge, een hostel in de bush bush. Beetje surfen, beetje zonnen, filmpje kijken, feestje bouwen in de stad met spetterend vuurwerk en nog meer vriendelijkheid. Van mij had het langer mogen duren! De mensen zijn fantastisch aardig, en dat kwam wel van pas aangezien we overal liftend moesten komen.
Na 3 dagen Raglan, doorgereisd richting Mourea, een culturele stop waar je een beetje leert van de Maori cultuur, oftewel: Haka's! De Maori gebruikten haka's om de tegenstander af te schrikken, waarbij ze met name grote ogen opzetten en met hun tong heen en weer flippen. En wat een toeval, het was precies dezelfde haka als die we met de demo op de sporthogeschool hebben gedaan, dus ik kon hem een beetje meezingen :p. Helaas mochten de vrouwen geen Haka doen, omdat zij niet mee in strijd gaan, maar we mochten een dansje opvoeren met de Poi (een touw met een bal eraan, simpel gezegd) wat toch nog een uitdaging bleek te zijn.
Na een lid te zijn geworden van die Maori familie vervolgens doorgereisd naar Rotorua, de stinkende stad. Een heerlijke geur van rotte eieren verwelkomt je. Aangezien het toch al stinkt hebben we maar een tripje geboekt naar Hell's Gate, een 'geothermal park'. Ik zal me vanavond denk ik wel 4 keer moeten wassen voordat die lucht overal uit is.. Maar toch, erg mooi. Morgen naar Hobbiton, eens kijken of ik een huis voor Amanda kan vinden

  • 03 Januari 2014 - 10:20

    Rian:

    TE TAU HOU HARI ! Zoals de Maori zeggen ;-) What a way to start the new year !
    Het klinkt allemaal erg leuk en vermoeiend tegelijk. Je bent van harte welkom de Poi te demonstreren als je terug bent, doe ik mee. Lekker die rotte eieren, beetje carnavalgevoel opgedaan dus. Huisje voor Amanda ? Ah, kan jij in haar appje als je terugkomt, plafond is toch te hoog voor haar ;-) Slim. Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt, wat een ervaringen doe je op en wat een mensen leer je kennen. Dat draag je altijd mee, super. Veel plezier in Hobbiton en tot horens ! Dikke knuffel xxx

  • 03 Januari 2014 - 11:02

    Jiska:

    Hoi Sabine,

    Wat ontzettend leuk om jouw verhalen te lezen.. maakt de reiskriebels bij mij ook weer los!
    Geniet met volle teugen van alles wat nog gaat komen, want voor je het weet is het alweer voorbij.

    Liefs,
    Jiska

  • 03 Januari 2014 - 11:19

    Coby Westera :

    Ha Sabine wat een boeiende reis maak je. Geniet er maar lekker van en wij wensen je / jullie een fantastische tijd toe. Groetjes Aaldrik en Coby

  • 03 Januari 2014 - 14:11

    Amanda:

    Trut :p Kun jij mijn huis inpikken zeker? ;)
    En wat lees ik... dansje van wrecking ball 'poi' gedaan?
    Ruik je weer lekker inmiddels?
    Horen wel weer hoe je huizenjacht ging ;)

    Xxxxxx

  • 03 Januari 2014 - 14:12

    Bianca:

    Hey Sabine ,

    Leuk joh wat je allemaal mee maakt ,ik ben benieuwd naar de foto's !
    Nog heel veel plezier ,dikke knuffel

  • 03 Januari 2014 - 23:26

    Janneke Aussems:

    Wat leuk om te lezen!! Ja het stinkt daar he, bah. Kan me niet voorstellen dat je daar aan went.
    Haha ja wij hadden de haka inspiratie wel ergens van opgedaan ;). Have fun in het thermal park.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

16 december vertrek ik eindelijk op mijn droomreis waar ik al een hele tijd naar uit kijk. 6 weken lang ga ik door Nieuw-Zeeland reizen om dit prachtige land van boven tot onder te bezichtigen. Via Christchurch vertrek ik richting het noorden, om af te sluiten met het prachtige zuiden. Houd m'n blog in de gaten als je me wilt volgen.

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 4113

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 29 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: