The End - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sabine Bogers - WaarBenJij.nu The End - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sabine Bogers - WaarBenJij.nu

The End

Blijf op de hoogte en volg Sabine

26 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch



Het einde is aangebroken. M'n laatste dagen in Nieuw-Zeeland. Deze laatste week is ook weer super geweest. Queenstown was een geweldige stad. Je kunt er werkelijk alles doen: bungyjumpen, parasailing, jetboat varen, met de gondel omhoog, winkelen, eten, feesten, wandelen. Alles is mogelijk. We hebben het meeste dan ook gedaan: bungyjumpen op de plek waar bungyjumpen is uitgevonden (in tandem samen met Lisanne, wat dooooodeng was), winkelen, de overheerlijke mega fergburger gegeten, genoten van het uitzicht bovenop de berg en gefeest.
Daarnaast hebben we met de groep een dagtrip naar Milford Sound gemaakt, een fjordenland in het westen van het zuid eiland. Het weer was helaas niet al te best, maar het was nog steeds een prachtig stukje natuur. Je vaart tussen de fjorden, dolfijnen en zeehonden door richting de Tasmaanse zee. Alsof ik midden in Lord of the Rings zat. Blijkbaar heeft het ook gediend als decorstuk voor de film, en onze chauffeur was zelfs een medewerker van de film. Maar mocht je er ooit komen, zeker een bezoekje waard!
Na Queenstown zetten we de koers richting Mount Cook en Rangitata. Mount Cook is de hoogste berg van Nieuw-Zeeland. Ik zal een poging doen te beschrijven wat je ziet: felblauw meer, bijna fluokleurig blauw, bergen aan de zijkant, aan het einde een enorm grote berg bedekt met sneeuw en ijs. Paradijs. Iedereen stond met een mond vol tanden, dat de wereld zulke mooie plekken bevat, is ongelooflijk. Je denkt hier iedere keer dat je op de mooiste plek bent, maar de volgende locatie is vaak nog beter!
In Mount Cook verbleven we in een mooi groot hostel. Na een dag wandelen en luieren besloten we vroeg naar bed te gaan om lekker lang te slapen. Echter, om 02.30u 's nachts, begon onze overbuurvrouw zo ijzingwekkend hard te gillen, alsof ze werd vermoord (wat ik voor een seconde ook dacht). Nou, dan slaap je niet meer! Dan maar aankloppen en vragen of ze hulp nodig hebben, we hadden ten slotte onze zuster Janine bij ons ;). Maar goed, dat was dus geen nachtje lekker slapen..
Next and last stop: Rangitata: RAFTEN! 2,5 uur op de rivier met waterstromingen van graad 5 (hoogste graad, van die stroomversnellingen waarbij je uit de boot dondert weet je wel) van 350m lang, op 9m hoogte van een rots springen.Oftewel, ik heb genoeg water doorgeslikt voor een heel jaar. Maar wat was dat vet! We hadden ook een getikte guide, Mike, wat de hele ervaring nog leuker maakte. Ik
hoop het echt nog eens te doen!
Nou, dan aangekomen bij de laatste verblijfplaats, Christchurch. Dit betekent afscheid nemen van al die fantastische mensen die ik heb ontmoet, wat nog best moeite kostte. We stapten met z'n 4-en af, maar ondertussen hebben de andere 3 mij ook alweer verlaten. Wat dan te doen? Juist, shoppen, want ik heb nog bet genoeg geld gespendeerd haha XD.
Ik wil in ieder geval iedereen zo ontzettend bedanken die ervoor hebben gezorgd dat dit de beste tijd uit m'n leven was: Team Gorgeous, alle chauffeurs, alle mensen van de accommodaties en activiteiten, Stray, iedereen. Dit ga ik namelijk noooooit vergeten. <3


  • 27 Januari 2014 - 09:23

    Rian:

    En dat was nou precies de bedoeling van deze reis :) x

  • 27 Januari 2014 - 21:46

    Janneke:

    SWEET!
    Dit ga je zeker nooit vergeten! Er gaat geen week voorbij dat ik er niet aan denk. Geniet van je mooie herinneringen.. En ik ben jaloers, wij zijn niet naar mount Cook gegaan.
    Goede terug reis.

    Gr. Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

16 december vertrek ik eindelijk op mijn droomreis waar ik al een hele tijd naar uit kijk. 6 weken lang ga ik door Nieuw-Zeeland reizen om dit prachtige land van boven tot onder te bezichtigen. Via Christchurch vertrek ik richting het noorden, om af te sluiten met het prachtige zuiden. Houd m'n blog in de gaten als je me wilt volgen.

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1565
Totaal aantal bezoekers 4115

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 29 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: