Adventurous week - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sabine Bogers - WaarBenJij.nu Adventurous week - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sabine Bogers - WaarBenJij.nu

Adventurous week

Blijf op de hoogte en volg Sabine

11 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

De tijd gaat veel te snel hier. M'n teller staat al bijna op een maand. De afgelopen week stond in het teken van de oostkust en de weg richting zuid. De oostkust kan ik zeker aanbevelen! We zijn 4 dagen op de bus van Jason gestapt, die ons langs de plaatsen Gisborne, Te Araroa en Te Kaha heeft gebracht.
Gisborne was werkelijk prachtig. Een strand met een horizon waar je u tegen zegt, 's ochtends dus ook opgestaan om 05.15u om de zonsopgang te zien. Wat een uitdaging was na een avond wijnproeven. Hier heb ik trouwens het slimste kind ter wereld ontmoet: een 9 jarig jongetje die werkelijk alles, en dan bedoel ik ook alles, wist. Een IQ van 150.. Geen grapje.
Te Araroa had een enorm leuk hostel. Het leek op villa Kakelbont van Pipi Langkous. Ik voelde me net een kind. We mochten onze eigen greenstone ontwerpen: tekenen op steen, de vorm slijpen, gat boren en ovaal maken en afwerken. Dit was echt een hele klus en moeilijker dan ik dacht! Normaal krijgt iedere Maori deze van iemand met een speciaal ontwerp/betekenis.
Te Kaha had een prachtig uitzicht vanaf het hostel. 'S middags lekker gaan wakeboarden, wat nog verrassend goed ging en 's avonds gezellig met Jason en z'n maten een drankje gedaan. Iedereen aan de oostkust is erg, chill. Niemand maakt zich zorgen, alles op het gemakje en een gastvrijheid die enorm is. Oftewel, een ideale plek om te verblijven!
Terug in Rotorua zijn we gelijk overgestapt naar Lake Aniwhenua, waar we een orginele Maori 'Hani' maaltijd kregen: vulkaanstenen in de grond, daarop manden met vlees en groenten, doeken er overheen, aarde erop gooien en 2 uur laten koken. 1 woord: heerlijk! Het overgebleven voedsel werd in bakken gedaan om aan de kinderen te geven in het dorp, die soms niet iedere dag eten hebben. Na het eten kregen we verhalen te horen over de geschiedenis van de Maori stam in het gebied, the eel people. Lisanne en ik zijn nog wat langer blijven zitten om te leren van alle wijsheid van de twee oude mannen. De hele cultuur vind ik erg mooi en interessant om van te leren, dus daar was dit een goede plek voor.
Next stop: Taupo. Dus... Ik ben uit een vliegtuig gesprongen, of nouja geduwd, vanaf 15.000 ft (ongeveer 4,5 km). We moesten een zuurstofmasker op vanwege de hoogte en het was ook aardig koud. Een vrije val van 60 seconden. Nou, ik heb 60 seconden niks gezien, alleen maar gegild. Toen de parachute eenmaal uit was, was het uitzicht prachtig! Het was echt, nadat ik was geland, het tofste wat ik ooit heb gedaan! Echt, AWESOME! Vooral de video is hilarisch :p. Ben zelden zo bang geweest haha.
Gisteren aangekomen in National Park, bekend om de vulkanen die er zijn met o.a. Mount Doom van Lord of the Rings, dus we grapten al wie de ring bij zich had om erin te gooien. De hike route die er is is de Tongariro Crossing. 19,4 km over gebergte, vulkanen en bos. Aah, dachten we, die 6,5 uur kunnen wij wel aan. Dus we vertrokken met een groep de bergen op. Het mooiste was eigenlijk nog dat Johnny, een jongen uit Leiden, opeens tegen mij zegt; heb ik jou toevallig bij sytycd gezien?... I'm famous, mwuahaha.
Het uitzicht bovenop de bergen was werkelijk, adembenemend, met verschillende meren, kraters en rookwolken vanuit de vulkaan, maar die klim doe ik dus nooit meer. Ik ben blij dat ik hem gedaan heb, maar pfff. Soms was er geen wandelpad, dus moest je echt met handen en voeten klimmen en bovenop de berg was het maar 5 tot 6 graden. Vooral de jacuzzi na de klim gaf voldoening. Maar mocht je er ooit langskomen is het zeker een aanrader.
Vandaag onderweg naar Welligton, de laatste stop in het Noord eiland. Morgen met de ferry naar zuid om 4 dagen te gaan bakken op het strand van Abel Tasman. Even genieten :).

  • 11 Januari 2014 - 11:56

    Rian:

    "Even genieten !" Was je daar al niet vier weken mee bezig ;-)
    Die video van je vrije val trekt ook wel mijn nieuwsgierigheid moet ik zeggen, whahaha.
    Verder lees ik heel veel mooie ervaringen en ik wens je dat dat de komende weken daar ook zo blijft.
    Dikke knuffel, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

16 december vertrek ik eindelijk op mijn droomreis waar ik al een hele tijd naar uit kijk. 6 weken lang ga ik door Nieuw-Zeeland reizen om dit prachtige land van boven tot onder te bezichtigen. Via Christchurch vertrek ik richting het noorden, om af te sluiten met het prachtige zuiden. Houd m'n blog in de gaten als je me wilt volgen.

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 4121

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 29 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: